Suara yang lunak disertai dengan pakej wajah yang ayu, ramai yang mula menyukai penyanyi ini.

Namun ada satu berita kurang enak tentang Nissa dan kumpulan nasyid ini yang sedang diperkatakan netizen di negara berkenaan.

Nissa dikatakan sedang menjalinkan hubungan dengan suami orang. Individu berkenaan ialah pemain keyboard kumpulan Sabyan Gambus itu juga iaitu Ayus.

Dari laporan beberapa portal Indonesia, khabarnya kes ini sudah berlangsung selama bertahun juga. Malah isteri kepada Ayus bernama Ririe, juga tahu tentang hubungan merka namun masih lagi menutup isu berkenaan kerena mahu lindungi suaminya itu.

“Ayus ada hubungan dengan Nissa Sabyan. Dah bertahun-tahun isterinya tutup hal suami namun Nissa dan Ayus tidak juga putus hubungan. Akhirnya si isteri dah tuntut perpisahan.”

Ini tulis Ririe: “Tiada yang mahu berada di tempat ini, tapi saya yakin Tuhan tak pernah tidur, semoga di beri kekuatan.”

Dari laporan portal Kompas, Ririe disahkan telah hadir ke pejabat agama untuk uruskan kes perpisahan dengan suaminya itu.

Ayus dikhabarkan sudah keluar dari rumah keluarga mereka pada bulan Januari awal tahun ini.

Pemain keyboard ini dan Ririe bernikah pada tahun 2012 dan sepanjang Sembilan tahun berkahwin mereka mempunai dua cahaya mata.

Oleh kerana hubungan mereka retak dikatakan berpunca dari kehadiran orang ketiga didakwa Nissa Sabyan, ramai netizen negara jiran mula meninggalkan komen kurang baik kepada Nissa di laman media sosial miliknya.

Nissa Sabyan masih lagi mendiamkan diri dan tidak ada buat sebarang statement.

By Ostad

Leave a Reply

Your email address will not be published.